Każdego roku 11 lutego organizowane są liczne działania informacyjne, promujące korzystanie we właściwy sposób z numeru 112. To właśnie 11 lutego obchodzimy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112.
Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112 ma na celu zwrócenie uwagi na problem liczby fałszywych zgłoszeń, która w całej Unii Europejskiej jest bardzo wysoka. Często się zdarza, że ludzie używają tego numeru nieodpowiednio. Są to pomyłki, zabawy dzieci i przypadkowe uruchomienie telefonu. Bywa również tak, że numer ten traktowany jest jako informacja telefoniczna.
Wdrażanie numeru 112 ma swój początek 1991 roku, a od 2008 roku numer ten obowiązuje na terenie całej Unii Europejskiej.
W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia, mamy możliwość połączenia się z operatorem bezpłatnego numeru 112, niezależnie od tego, w jakim kraju Unii się znajdujemy. Operatorzy numeru alarmowego zawsze znają co najmniej jeden język obcy, w Polskim systemie zarejestrowane jest około 14 języków.
Kiedy osoba zgłasza wypadek, system identyfikuje numer telefonu (także połączenia z numerów zastrzeżonych), wyświetla dane osoby, na którą aparat jest zarejestrowany i, co najważniejsze, pokazuje na mapie aktualną lokalizację telefonu, z którego wykonano połączenie.
Dzieje się tak dzięki Platformie Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). Platforma udostępnia dane z centrali telefonicznych oraz dane przestrzenne i w ten sposób operator otrzymuje dokładne współrzędne miejsca zdarzenia. Pomaga to w udzielaniu pomocy w sytuacji, gdy nie jest możliwe podanie dokładnej lokalizacji np. poszkodowany nie wie gdzie się znajduje, lub gdy zdarzenie zgłasza dziecko.
Kluczowym atutem tego systemu jest przede wszystkim fakt, że skraca on czas lokalizacji abonenta do 3 sekund, dzięki czemu służby ratownicze otrzymują wezwanie już po około 10 sekundach od momentu zgłoszenia wypadku. Warto dodać, że kiedyś takie działania zajmowały nawet 20 minut.
System powiadamiania ratunkowego umożliwia ewidencjonowanie i przechowywanie danych dotyczących treści zgłoszeń. Możliwe jest też dokonywanie analiz oraz tworzenie statystyk związanych z funkcjonowaniem systemu.
Wdrażanie numeru 112 ma swój początek 1991 roku, a od 2008 roku numer ten obowiązuje na terenie całej Unii Europejskiej.
W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia, mamy możliwość połączenia się z operatorem bezpłatnego numeru 112, niezależnie od tego, w jakim kraju Unii się znajdujemy. Operatorzy numeru alarmowego zawsze znają co najmniej jeden język obcy, w Polskim systemie zarejestrowane jest około 14 języków.
Kiedy osoba zgłasza wypadek, system identyfikuje numer telefonu (także połączenia z numerów zastrzeżonych), wyświetla dane osoby, na którą aparat jest zarejestrowany i, co najważniejsze, pokazuje na mapie aktualną lokalizację telefonu, z którego wykonano połączenie.
Dzieje się tak dzięki Platformie Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). Platforma udostępnia dane z centrali telefonicznych oraz dane przestrzenne i w ten sposób operator otrzymuje dokładne współrzędne miejsca zdarzenia. Pomaga to w udzielaniu pomocy w sytuacji, gdy nie jest możliwe podanie dokładnej lokalizacji np. poszkodowany nie wie gdzie się znajduje, lub gdy zdarzenie zgłasza dziecko.
System powiadamiania ratunkowego umożliwia ewidencjonowanie i przechowywanie danych dotyczących treści zgłoszeń. Możliwe jest też dokonywanie analiz oraz tworzenie statystyk związanych z funkcjonowaniem systemu.
Komentarze
Prześlij komentarz